Trening obwodowy dla początkujących 

Trening obwodowy dla początkujących 

Trening obwodowy jest idealnym rozwiązaniem do osób, które marzą o szybkich efektach. Szybkie rezultaty oraz świetnie wyrzeźbiona sylwetka – to wszystko dzięki różnorodności treningu obwodowego oraz jego łatwym dostosowaniem do indywidualnych potrzeb.

Na czym polega fenomen treningu obwodowego?

Trening obwodowy ma za zadanie łączyć zarówno ćwiczenia na redukcję tkanki tłuszczowej, jak i ćwiczenia wzmacniające ogół mięśni ciała. Dzięki temu osoba decydująca się na takie ćwiczenia zwiększa swoją siłę, wysmukla sylwetkę oraz poprawia wytrzymałość. Ogromną zaletą treningu obwodowego jest to, że nie obciąża mięśni oraz stawów.

Trening obwodowy plan

Ćwiczenia obwodowe wyróżniają się od tradycyjnych treningów swoją intensywnością. Trening wymaga wykonania kilku serii ćwiczeń bezpośrednio następujących po sobie. Nie stosuje się bowiem przerw pomiędzy poszczególnymi seriami. Pomimo ciągłego wysiłku mięśnie nie ulegają przeciążeniom, ponieważ każde dane ćwiczenie wpływa na inną partię mięśni. Każdy obwód składa się z określonej liczby ćwiczeń. Dopiero po wykonaniu wszystkich z nich należy odpocząć kilka minut, a następnie znowu zacząć ogół ćwiczeń od początku. Ilość serii należy dostosować indywidualnie do swoich potrzeb.

Trening obwodowy ćwiczenia

Trening należy poprzedzić rozgrzewką, a po zakończeniu ćwiczeń warto pospacerować kilka minut. Oto przykładowy trening obwodowy dla początkujących: wskakiwanie na podest z przysiadem, pompki, wykroki ze skrętem, skakanka, bieg z uderzaniem piętami o pośladki, brzuszki, uginanie przedramion z hantlami, pajacyki, przysiady przy krześle oraz bieg w miejscu. Ilość wykonanych powyższych obwodów zależy od indywidualnych potrzeb treningowych. W ciągu tygodnia należy wykonywać od 2 do 3 treningów obwodowych. Trzeba pamiętać bowiem o zachowaniu jednodniowych przerw między treningami.

Jakich efektów można spodziewać się po treningu obwodowym?

Regularnie przeprowadzane ćwiczenia obwodowe dają niesamowite rezultaty dla organizmu. Dla większości decydujących się na tego typu aktywność ważne jest to, że trening obwodowy znakomicie rzeźbi masę mięśniową, pomaga zrzucać zbędne kilogramy, poprawia ogólną wytrzymałość oraz skutecznie przeciwdziała osteoporozie i procesowi starzenia się. Dodatkowo ćwiczenia obwodowe kształtują wszystkie poszczególne partie mięśni oraz łączą w sobie zalety treningu kardio i siłowego.

Dom czy siłownia?

Trening obwodowy przynosi efekty niezależnie od tego gdzie jest przeprowadzany. Jednak korzystając na siłowni ze specjalistycznego sprzętu, rezultaty zazwyczaj można osiągnąć o wiele szybciej. Niestety wiąże się to ze zwiększeniem kosztów. Ćwiczenia obwodowe w domu są o tyle lepsze, że nie wymagają specjalistycznego sprzętu. Jedynym „ciężarem” do podnoszenia osoby ćwiczącej w domu jest jego własna masa ciała. Taki sposób ćwiczeń to tak zwana kalistenika. Składa się ona między innymi z pompek czy brzuszków.

Trening obwodowy oferuje szereg pozytywnych efektów. Dodatkowo może być wykonywany praktycznie wszędzie. Osoba decydująca się na rozpoczęcie ćwiczeń obwodowych musi wykazać się wyobraźnią oraz wybrać ćwiczenia pod konkretny cel. Trening obwodowy to same zalety dla organizmu. Poza tym dzięki nieograniczonej ilości ćwiczeń trening ten nigdy nie stanie się monotonny.

Trening obwodowy dla początkujących 
5 (100%) 1 vote
Poprzedni «
Następny »