Na czym polega trening funkcjonalny?

Na czym polega trening funkcjonalny?

Każdy trening ma swój cel. Rozpoczynając ćwiczenia na siłowni, warto wiedzieć, czym charakteryzują się poszczególne rodzaje treningów, aby w porozumieniu z trenerem personalnym wybrać trening najlepszy dla siebie.

Na czym polega trening funkcjonalny?

W niektórych typach treningów ćwiczenia są bardzo intensywne, a w niektórych wręcz przeciwnie — spokojne. Trening funkcjonalny ćwiczenia to ćwiczenia dość intensywne. Na czym dokładnie polegają, co trzeba robić? To pytanie często zadają osoby przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu tego rodzaju aktywności. Ćwiczenia funkcjonalne mają imitować ruchy, które człowiek wykonuje na co dzień, przy zwykłych czynnościach. Jaka jest więc różnica pomiędzy treningiem a prawdziwym życiem? Oczywiście tempo i ilość powtórzeń. Przy treningu tempo wykonywania ruchów jest szybkie, a powtórzeń dużo.

Teoria a praktyka

W praktyce ćwiczenia w treningu personalnym mogą imitować ruchy osoby wstającej z łóżka, sięgającej po coś znajdującego się na wysokiej półce czy też wchodzącej albo schodzącej po schodach. Kombinacji jest mnóstwo. Jeżeli ogranicza nas wyobraźnia, na pewno propozycje ćwiczeń poda trener personalny. Co więcej — będą to ćwiczenia idealnie dopasowane właśnie do naszych potrzeb, ale także ograniczeń ze strony naszego organizmu. Niektóre ćwiczenia, nawet dobrze wykonane, mogą części osób zaszkodzić. Tak dzieje się na przykład przy problemach z kolanami czy kręgosłupem.

Cel treningu funkcjonalnego i korzyści z niego wynikające

Osoby ćwiczące przy pomocy treningu funkcjonalnego wzmacniają całe swoje ciało, jednak trening nie powoduje u nich dużej rozbudowy mięśni. Dzięki temu w taki trening bardzo chętnie angażują się kobiety w różnym wieku. Oczywiście na skutek treningu poprawia się kondycja i wydolność organizmu. Bardzo ważną zaletą wynikającą z treningu funkcjonalnego jest troska o mięśnie głębokie, dzięki którym człowiek może utrzymywać prawidłową postawę ciała, co przekłada się na brak bólów kręgosłupa.

Trening funkcjonalny- plan działań

Eksperci zalecają ćwiczenia nie częściej niż trzy razy w tygodniu. Szczegółowy plan najlepiej ustalić z trenerem personalnym, który szczegółowo przeanalizuje nasze oczekiwania, ale także posiadane przez nas “zasoby” – to, jaką teraz mamy kondycję i ile realnie jesteśmy w stanie zrobić, aby nie przeciążyć naszego organizmu, co może szybko skończyć się kontuzją wykluczającą nas ze sportu na długo. Na pewno trening funkcjonalny może dawać sporo rozrywki i frajdy, właśnie ze względu na podobieństwo ćwiczeń do ruchów wykonywanych w codziennym życiu.

Oceń ten post
Poprzedni «
Następny »