Jak zdrowo biegać? Poznaj najważniejsze zasady

Jak zdrowo biegać? Poznaj najważniejsze zasady

Ruch i szeroko pojęta aktywność fizyczna to najlepsze, co można zrobić dla swojego organizmu. Ciało ludzkie to mechanizm, który potrzebuje nieustannych bodźców stymulujących. Gdy ich zabraknie, może dojść do awarii niektórych trybików. By temu zapobiec, wystarczy trochę się poruszać.

Na czym polega zdrowe bieganie?

Przede wszystkim na racjonalnym podejściu do tematu. Nie można dać ponieść się wyobraźni i narzucić sobie zbyt długiego dystansu. Szczególnie, gdy na co dzień ma się mało do czynienia ze sportem. Zbyt intensywne bieganie może skończyć się nie tylko gigantycznymi zakwasami, ale i poważną kontuzją. Dlatego też trzeba stopniowo i ostrożnie dobierać dystans. Najlepiej robić to metodą małych kroczków.

Poza tym warto przed podjęciem jakiegokolwiek wysiłku porobić sobie podstawowe badania. To standardowa procedura, która pomoże wykluczyć na przykład wady serca lub silną anemię. W mądrym bieganiu dużą rolę odgrywa odpowiednio dobrany ubiór i systematyczne nawadnianie organizmu. Ubiór powinien być dostosowany do pory roku, a dozowanie napoi powinno być zależne od temperatury na zewnątrz.

Nie jest tajemnicą, iż wzmożona aktywność fizyczna powoduje sporą utratę magnezu, potasu i elektrolitów. Dlatego tak istotne jest picie płynów. Dzięki temu organizm nie odmówi nam posłuszeństwa podczas biegu. Równie istotnym czynnikiem jest dobór właściwego obuwia i przeprowadzenie krótkiej rozgrzewki. Obie te czynności powinny znaleźć się w dekalogu każdego biegacza- amatora.

Korzyści z biegania

Niewątpliwą zaletą biegania jest to, że dotlenia ono cały organizm. Przez to nasz układ krwionośny i oddechowy funkcjonuje o wiele lepiej. Bieganie po parku to bardzo dobry sposób na bezsenność i problemy ze snem. Poza tym regularna aktywność zapobiega zwyrodnieniom stawów i łagodzi wszelkie przeciążenia. Ponadto, jogging to doskonały sposób na poznawanie nowych osób, tak samo pozytywnie zakręconych na punkcie zdrowego trybu życia, jak my. Bieganie poprawia również ogólną wydolność organizmu, przez co spacer z psem czy wychodzenie po schodach nie będzie już takie straszne.

Odchudzanie przez bieganie

Utrata zbędnych kilogramów i modelowanie sylwetki na bardziej ponętną to dodatkowy bonus z biegania. Pobyt na świeżym powietrzu z dala od pokus kulinarnych sprawia, iż zapomina się o jedzeniu i niekontrolowanym podjadaniu. Ponadto, ćwiczenia fizyczne przyczyniają się od szybszego spalania tkanki tłuszczowej. Trzeba jedynie pamiętać, by codzienny jogging połączyć z właściwym odżywianiem. To sprawi, że spotka nas przyjemna niespodzianka, będzie nią oczywiście utrata wagi.

Oceń ten post
Poprzedni «
Następny »